ВПЛИВ ПОДВИЖНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЕЛІЗАБЕТ Е. ФАРРЕЛЛ НА СТАНОВЛЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ США

Автор(и)

  • Н.В. Никоненко кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та спеціальної освіти Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0277-9113

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-15.165-176

Ключові слова:

Елізабет Е. Фаррелл, історія розвитку спеціальної освіти США, Рада з питань особливих дітей, підготовка вчителів спеціальної освіти, спеціальна освіта.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу педагогічної та громадянської діяльності однієї з подвижників спеціальної освіти у США – Елізабет Е. Фаррелл, чиї ідеї стали першопричиною руху за спеціальну освіту у нинішньому її стані. Практикуючий педагог «нерозподіленого» класу, у якому навчалися учні із особливими освітніми потребами без розподілу за віком чи роками навчання, вона уперше висловила ідею про те, що школу слід адаптувати під потреби учнів, а не навпаки, для чого впроваджувала індивідуалізоване навчання.

На посаді першого керівника створеного нею департаменту нерозподілених класів Е. Фаррелл сприяла зміні парадигми міської шкільної системи, її методів навчання, загального курсу навчальної політики. Вона вперше підняла питання про підвищення ролі вчителя спеціальної освіти та особисто контролювала діяльність місцевих курсів, на яких здійснювалася підготовка педагогічних кадрів. Журнал “Ungraded” засновано нею для пропаганди спеціальної освіти та заохочення вчителів-практиків обмінюватися досвідом своєї роботи. У 1922 році Елізабет Е. Фаррелл заснувала Раду з питань особливих дітей (The Council for Exceptional Children) і стала її першим президентом. Нині Рада є найбільшою асоціацією вчителів спеціальної освіти у світі.

Посилання

Council for Exceptional Children. (2008). What Every Special Educator Must Know: Ethics, standards, and guidelines (6th ed. revised). Arlington, VA: Author. 286 p.

Duchan, J.F. Elizabeth E. Farrell. 1870- 1932. Retrieved from: https://www.acsu.buffalo.edu/~duchan/ new_history/hist19c/subpages/farrell.html; 2. Education for All Handicapped Children Act (EAHCA) (1975). Public Law 94-142. Retrieved from: http://www.gpo.gov/fdsys/pkg/ STATUTE-89/pdf/STATUTE-89-g773.pdf.;

Individuals with Disabilities Education Act (IDEA)) (2004). Retrieved from: https://www.gpo.gov/fdsys/pkg/USCODE-2011-title20/pdf/USCODE- 2011-title20-chap33. ; 4. Kauffman, J. M., Hallahan, D. P., and Pullen, P. C. (Eds.) (2011) Handbook of Special Education, Second Edition, New York: Routledge. 369 p.; 5. Kode, K. (2017). Elizabeth Farrell and the History of Special Education. Washington: Council for Exceptional Children. 88p.;

Kode, K. (2001). Guarding the sacred fires: Elizabeth E. Farrell’s contributions to the creation of special education in New York City. Dissertations (1962 – 2010). Retrieved from: https://epublications.marquette.edu/dissertations/ AAI3049933.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-08

Номер

Розділ

Статті