Особливості соціальної взаємодії дітей з порушеннями мовлення з однолітками з типовим розвитком

Автор(и)

  • Оксана Константинів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0660-2657

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-18.72-85

Ключові слова:

соціальна взаємодія, соціалізація, діти з тяжкими порушеннями мовлення, порушення мовлення

Анотація

У статті здійснений комплексний аналіз наукових досліджень щодо соціалізації дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Висвітлено причини та прояви порушень соціальної взаємодії дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку з однолітками з нормо-типовим розвитком. У дослідженнях звертається увага на специфічні прояви соціалізації дітей з ТПМ які пов’язані з поведінковими, емоційними та когнітивними труднощами.

Теоретичне дослідження дозволило виявити сильні та слабкі аспекти соціальної взаємодії дітей з тяжкими порушеннями мовлення. До слабких аспектів відносять соціальне уникання, гіперактивну поведінку, невміння працювати в команді, відмову від міжособистісної та групової комунікації з дітьми; агресивну або захисну поведінку; уникнення прямих контактів з однолітками, прояв тривожності, елементи аутистичних рис поведінки. Проте, на відміну від описаних труднощів, було виявлено і сильні сторони взаємодії дітей з ТПМ з однолітками, а саме вміння дружити, використовувати вербальну та невербальну поведінку для створення спільного рішення з однолітками та вміння залучати молодших за віком дітей у гру.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Константинів, О. (2025). Особливості соціальної взаємодії дітей з порушеннями мовлення з однолітками з типовим розвитком. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (18), 72–85. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-18.72-85