Особливості соціальної взаємодії дітей з порушеннями мовлення з однолітками з типовим розвитком
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-18.72-85Ключові слова:
соціальна взаємодія, соціалізація, діти з тяжкими порушеннями мовлення, порушення мовленняАнотація
У статті здійснений комплексний аналіз наукових досліджень щодо соціалізації дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Висвітлено причини та прояви порушень соціальної взаємодії дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку з однолітками з нормо-типовим розвитком. У дослідженнях звертається увага на специфічні прояви соціалізації дітей з ТПМ які пов’язані з поведінковими, емоційними та когнітивними труднощами.
Теоретичне дослідження дозволило виявити сильні та слабкі аспекти соціальної взаємодії дітей з тяжкими порушеннями мовлення. До слабких аспектів відносять соціальне уникання, гіперактивну поведінку, невміння працювати в команді, відмову від міжособистісної та групової комунікації з дітьми; агресивну або захисну поведінку; уникнення прямих контактів з однолітками, прояв тривожності, елементи аутистичних рис поведінки. Проте, на відміну від описаних труднощів, було виявлено і сильні сторони взаємодії дітей з ТПМ з однолітками, а саме вміння дружити, використовувати вербальну та невербальну поведінку для створення спільного рішення з однолітками та вміння залучати молодших за віком дітей у гру.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Рішенням №132 від 18.01.2024р. Національної Ради України з питань
телебачення і радіомовлення присвоєно ідентифікатор медіа R30-02175.