Особливості та модель формування “Я-образу” у школярів з тяжкими порушеннями мовлення

Автор(и)

  • Наталія Гаврилова Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2563-0626

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.27-43

Ключові слова:

“Я-образ”, школярі з тяжкими порушеннями мовлення, лексико-семантичні компоненти мовлення, розвиток, середній шкільний вік

Анотація

У статті на підставі науково-теоретичного аналізу представлено характеристику понять “Я-концепція”, “Я-образ”: сутність, динаміку нормо-типового розвитку, його складові. Визначено рівень вивчення цього питанні різними науковцями, що досліджували проблему розвитку “Я-образу” у дітей з тяжкими порушеннями мовлення. За результатами прикладного дослідження сформовано порівняльну характеристику “Я-образу” у дітей з нормо-типовим розвитком та при тяжких порушеннях мовлення середнього шкільного віку (11-12 років). Усі досліджувані учні навчалися у закладі загальної середньої освіти, діти з тяжкими порушеннями мовлення за умови інклюзії. Виявлено та охарактеризовано порушення у розвитку “Я- образу” у школярів з тяжкими порушеннями мовлення, що дало можливість сформувати модель для подальшої його корекції при застосуванні лексико-семантичних компонентів мовлення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Гаврилова, Н. (2025). Особливості та модель формування “Я-образу” у школярів з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 27–43. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.27-43