Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетенцій вчителя-логопеда
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2023-21.140-177Ключові слова:
професійна кваліфікаціяАнотація
Стаття включає науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетенцій вчителя- логопеда з з урахуванням сучасних тенденцій розвитку професійних стандартів і кваліфікацій в Україні. В ній намічені основні шляхи розроблення державного стандарту підготовки фахівців за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (за нозологіями) спеціалізації 016.01 Логопедія, що дозволяє розпочати роботу з обгрунтування науково-теоретичних підходів до формування професійного стандарту вчителя-логопеда на основі компетентісного підходу і налагодженні співпраці з роботодавцями. Охарактеризована мета професійної діяльності вчителя-логопеда. Подається узагальнена назва професії – вчитель-логопед відповідно до Національного класифікатора професій, пропонуються назви типових посад – вчитель-логопед, вчитель-логопед інклюзивного навчання (за трудовим договором), фахівець-консультант інклюзивного ресурсного центру. Зазначається, що здобуття професійної кваліфікації проводиться у закладах вищої освіти, які є суб’єктами, уповноваженими законодавством на присвоєння/підтвердження та визнання професійних кваліфікацій шляхом підготовки здобувачів на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти за спеціальністю 016 Спеціальна освіта спеціалізації 016.01 Логопедія галузі знань 01 Освіта/Педагогіка.
Відзначається, що професійний розвиток із присвоєнням такої професійної кваліфікації відбувається відповідно до чинного законодавства. Також у статті аналізуються трудові функції як складова частина виду трудової діяльності вчителя-логопеда та пропонується орієнтовний опис трудових функцій вчителя-логопеда.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Рішенням №132 від 18.01.2024р. Національної Ради України з питань
телебачення і радіомовлення присвоєно ідентифікатор медіа R30-02175.