КОМПЛЕКСНИЙ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ СПЕКТРУ АУТИЗМУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНО- РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

Автор(и)

  • О.В. Гаяш ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Ukraine
  • М.І. Кляп ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.37-47

Ключові слова:

діти з розладами аутичного спектру, психолого-педагогічний супровід, інклюзивно-ресурсний центр, корекційно-розвивальна допомога

Анотація

У статті розкривається сутність комплексного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії, що являє собою головний процес на сучасному етапі розвитку суспільства і його гуманістичних цінностей. Реалізація цих умов потребує зламу стереотипів та оволодіння новими формами роботи всіма учасниками освітнього процесу. Подані сучасні погляди на теорію і практику проблеми розвитку дітей із аутизмом. Розглядаються основні проблеми, які виникають при навчанні та 
адаптації в середовищі однолітків дітей з порушеннями аутичного спектру. Обґрунтовується необхідність тривалого психолого-педагогічного супроводу дитини з розладами спектру аутизму. Представлені напрями діяльності фахівців інклюзивно-ресурсного центру, наведено основні принципи і підходи у роботі з дітьми з аутизмом, їх батьками і педагогами, які здійснюють корекційну діяльність. Перераховані основні завдання діяльності спеціалістів супроводу − психолога, вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога. 

Біографії авторів

О.В. Гаяш, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

М.І. Кляп, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

кандидат педагогічних наук , доцент, доцент кафедри фізичної реабілітації ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

Посилання

Лебединская К.С., Никольская О.С., Баенская Е.Р. Необходимы общие усилия // Дети с нарушениями общения: ранний детский аутизм. ‒ М.: Просвещение, 1989.

Никольская О.С., Баенская Е.Р., Либлинг М.М. Дети и подростки с аутизмом. Психологическое сопровождение. Серия «Особый ребенок». М.: Теревинф, 2005. 220 с.

Синьов В.М. Мультидисциплінарний (медико-психолого-педагогічний) характер діагностики і корекції розвитку особистості при порушеннях процесу соціалізації // Психолого-педагогічні засади розвитку особистості в освітньому просторі: матеріали методологічного семінару АПН України 19 березня 2008 р. – К., 2008. – С. 527-532.

Шульженко Д.І. Освітньо-психологічна інтеграція (інклюзія) дітей із аутизмом : монографія / Д.І. Шульженко. – Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, вид-во Хортицької національної академії, 2017. ‒ 444 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті