ПОЛІТИКА ІНКЛЮЗИВНОСТІ В КАТОЛИЦЬКИХ УНІВЕРСИТЕТАХ СВІТУ

Автор(и)

  • І.Г. Кобель Український католицький університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.73-91

Анотація

В статті висвітлено результати дослідження стосовно навчання студентів із інвалідністю в католицьких університетах. Це дослідження світового масштабу, в якому взяли участь 103 католицькі університети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів на різних континентах, проведене способом опитування різних груп в навчальних закладах-адміністраторів, працівників, викладачів та студентів з інвалідністю. Дослідження дало змогу оцінити рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчання. Аналізувалися фінансова підтримка (наскільки створено умови для максимально незалежного проживання у фінансовому відношенні), академічна (наскільки пристосування в навчальному процесі полегшують навчання та забезпечують доступ до необхідних джерел у доступному форматі, а також допомога викладачів та особистих тьюторів), соціокультурна (наскільки студентам із інвалідністю легко налагоджувати дружні стосунки та брати участь в житті на кампусі в позалекційний час), допомога в повсякденному житті (допомога волонтерів та/або спеціально нанятого допоміжного персоналу), архітектурна безбар’єрність.
За результатми дослідження всі університети були згруповані за рівнем досягнутих успіхів у сфері забезпечення прав осіб із інвалідністю на навчання у вищій школі і втіленні концепції універсального дизайну. Вироблено рекомендації для університетів щодо інтенсифікації зусиль щодо забезпечення прав осіб із інвалідністю на здобуття вищої освіти.


Біографія автора

І.Г. Кобель, Український католицький університет

доктор Ph.D., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки, керівник служби супроводу студентів із особливими потребами Українського католицького університету, Львів

Посилання

Конвенція про права осіб з інвалідністю (2009). [Електронний ресурс] / ООН // Публікації Верховної Ради України. – 2009. – Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71

ООН. Резолюція 48/96 Генеральної Асамблеї ООН від 20 грудня 1993 року "Стандартні правила забезпечення рівних можливостей для інвалідів" [Електронний ресурс] / ООН // Публікації Верховної Ради України. – 1993. – Режим доступу до ресурсу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_306

Український католицький університет [Електронний ресурс] – 2019. https://ucu.edu.ua/about/

Adams, K. S., & Proctor, B. E. Adaptation to college for students with disabilities and without disabilities: Group differences and predictors / K. S. Adams, B .E. Proctor // Journal of Postsecondary Education and Disability -2010-22(3)

Australian Government Department of Education and Training Disabality Standards for Education Act, 2005 [Електронний ресурс] 2014. – Режим доступу до ресурсу https://www.education.gov.au/disability-standards-education-2005

Carlson, M. Aquinas on Inclusion: Using the Good Doctor and Catholic Social Teaching to Build a Moral Case for Inclusion in Catholic Schools for Children with Special Needs / M. Carlson // Journal of Catholic Education – 2014- 18 (1).

Democratic Republic of Congo, Parliament Loi d’orientation sociale no.2010-15 du 6 juillet 2010 (Social orientation law no.2010-15 of July 6, 2010 [Електронний ресурс] 2010. – Режим доступу до ресурсу http://www.societecivile.cd/node/309

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті