ОРГАНІЗАЦІЯ ВІДНОВЛЮВАЛЬНО-ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ ПРИ АФАЗІЇ У ОСІБ ПІСЛЯІНСУЛЬТНОГО СТАНУ В ЛАНЦІ ВЗАЄМОДІЇ «ЛОГОПЕД – СІМ’Я»

Автор(и)

  • О. В. Лянна Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Ukraine
  • В.А. Литвиненко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Ukraine
  • О. В. Ласточкіна Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.123-133

Анотація

У статті представлене аналітичне дослідження щодо організації відновлювально-логопедичної роботи в ланці взаємодії «логопед – сім’я» при афазії у осіб післяінсультного стану.
На основі факторного аналізу специфічності відновлювально-логопедичної роботи при афазії та аналізу сучасних напрямків і методів з її подолання, обґрунтовано актуальність залучення членів ближнього соціального оточення (сім’ї) хворого до активної участі в реалізації заходів корекційно-відновлювального навчання. Розкрито роль і місце сім’ї в реабілітації післяінсультного хворого. Виокремлено аспекти та характеристики взаємодії логопеда з сім’єю. Окрема увага приділяється визначенню потреб сім’ї в логопедичному супроводі на основі застосування розробленого методу анкетування. Визначено основні завдання, що постають перед логопедом у роботі з супроводу сімей хворих з афазією. та запропоновано шляхи їх розв’язання. Розкрито зміст і особливості взаємодії «логопед – сім’я».
 

Біографії авторів

О. В. Лянна, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри здоров’я, фізичної терапії, реабілітації та ерготерапії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

В.А. Литвиненко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри здоров’я, фізичної терапії, реабілітації та ерготерапії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

О. В. Ласточкіна, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

Посилання

Бердникович Е. С. Дифференцированный подход к восстановлению речи у больных с афазией в остром и раннем периодах инсульта : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.03 «Коррекционная педагогика». Московский государственный университет имени М. А. Шолохова. М., 2013. 24 с.

Глозман Ж. М. Общение и здоровье личности. М. : Академия, 2002. 208 с.

Кошелева Н. В. Восстановление речевой и неречевых высших психических функций у больных с афазией в процессе предметно-практической и бытовой деятельности : дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.03 «Коррекционная педагогика»; Московский государственный университет имени М. А. Шолохова. М., 2010. 160 с.

Лянна О. В. Компоненти педагогічного середовища в логопедичній реабілітації хворих з афазією // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. № 1(65). С. 260-270. http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3057

Лянна О. В. Відновлення мовленнєвого спілкування при афазії у осіб післяінсультного стану : Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.03 «Корекційна педагогіка»; СумДПУ імені А. С. Макаренка. Суми, 2018. 269 с. http://www.npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/dicer/% D0%94_26.053.23/Lianna_diss.pdf

Пайлозян Ж. А. Восстановление речевой коммуникации при афазии : автореф. дис. ... докт. пед. наук: 13.00.01 «Теория и история педагогики (Специальная педагогика)». Армянский государственній университет им. Х. Абовяна. Ереван, 2017. 38 с.

Пайлозян Ж. А. О роли микросоциального окружения в процессе нейропсихологической реабилитации пациенов с афазией // Медицинский вестник Эребуни. Ереван, 2011. Вип. 2 (46). С. 37-40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті