СУПРОВІД РОЗВИТКУ УСНОГО МОВЛЕННЯ В ДІТЕЙ ПЕРЕДШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗІ ЗНИЖЕНИМ СЛУХОМ В УМОВАХ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Л.В. Мороз Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Ukraine
  • А.Б. Рудих освітній центр «Розумка» м. Чернігів, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.176-186

Анотація

У статті здійснено спробу визначити сутність супроводу розвитку усного мовлення в дітей зі зниженим слухом, виокремити та схарактеризувати складові компоненти цього процесу. Доведена значимість і роль сім’ї як первинного осередку навчання та виховання дитини зі зниженим слухом, яка має сприяти її мовленнєвому розвитку та інтеграції у суспільство.
Автори визначають, що супровід розвитку усного мовлення являє собою цілеспрямовану, послідовну та безперервну діяльність у 
спеціально організованих умовах, відповідно до психофізичних та індивідуальних особливостей дитини. Основою цього процесу автори вважають системну, багатоскладову, узгоджену роботу фахівця (сурдопедагога, логопеда) та сім’ї дитини. На думку авторів, така взаємодія у системі «педагог-дитина-сім’я» повинна відбуватись через реалізацію складових компонентів супроводу, серед яких: організований розвиток усного мовлення за участі фахівця і батьків, консультативна допомога сім’ї, належна організація життєвого простору та мовленнєвого оточення дитини.

 

Біографії авторів

Л.В. Мороз, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

А.Б. Рудих, освітній центр «Розумка» м. Чернігів

магістр спеціальної освіти, вчитель-логопед, освітній центр «Розумка», м. Чернігів

Посилання

Головчиц, Л.А. (2001). Дошкольная сурдопедагогика: Воспитание и обучение дошкольников с нарушениями слуха. Москва: ВЛАДОС.;

Гончаренко, С. (1997). Український педагогічний словник. Київ: Либідь.;

Заїка, С.К. (2015). Роль батьків у навчально-виховному процесі дітей дошкільного віку з кохлеарними імплантами. Збірник наукових праць. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 6, 117-126.;

Королева, И.В. (2016). Помощь детям с нарушением слуха: Руководство для родителей и специалистов. Санкт-Петербург: КАРО.;

Корсунская, Б.Д. (1970). Воспитание глухого дошкольника в семье. Москва: Педагогика.;

Леонгард, Э.И., Самсонова, Е.Г. (1991). Развитие речи детей с нарушенным слухом в семье. Москва: Просвещение.;

Мазур, И. (2001). Сопровождение развития - новая образовательная технология. Основы психологи, 1, 9-16.;

Мишина, Г.А. (2001). Формы организации коррекционно-педагогической работы специалиста-дефектолога с семьей, воспитывающей ребенка раннего возраста с нарушениями психофизического развития (методические рекомендации). Дефектология, 1, 60-64.;

Прокопенко, О.А. (2015). Особливості психологічного супроводу сімей, що виховують дитину з порушеннями слуху. Збірник наукових праць. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 5, 251-261.;

Рудих, А.Б., Мороз, ЛВ. (2018). Особливості зв’язного мовлення дошкільників із туговухістю 3-4 ступеня. Актуальні проблеми корекційної педагогіки, психології та реабілітації: Матеріали ІІ Всеукраїнської науково практичної конференції (з міжнародною участю), 115-118.;

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті