КОМПОНЕНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПСИХОЛОГА (СПЕЦІАЛЬНОГО, КЛІНІЧНОГО)

Автор(и)

  • Л.М. Руденко НПУ імені М. П. Драгоманова, Ukraine
  • Т.В. Григоренко НПУ імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.219-232

Анотація

У статті розглянуто компоненти професійної компетентності майбутнього психолога (спеціального, клінічного). Компоненти складають особливе середовище, в умовах якого в системі підготовки у студентів виникає нова професійно значуща якість яка актуалізує необхідність всебічного вивчення такого феномена — професійна компетентність. Проведений аналіз психолого-педагогічної літератури дозволяє зробити висновок що компетентність – це сукупність знань, умінь і навичок, що визначає результат праці, поєднання теоретичної та практичної підготовки студентів, а також знань із професійно-особистісними якостями, на основі яких формується творчий потенціал, ініціативність, співробітництво, здатність працювати в групі, комунікативні здатності, уміння вчитися, оцінювати, логічно мислити, відбирати та будувати його діяльність. Необхідно схарактеризувати нову, сучасну структуру формування культури життєвого самовизначення, культури професійного розвитку, мотивації впровадження даних компонентів у життя. Результатом сучасної освіти має бути становлення людини, здатної до співпереживання і готової до вільного гуманістично-орієнтованого вибору, індивідуального інтелектуального зусилля і самостійної, компетентної діяльності в політичній, економічній, професійній та культурній сферах життя, яка поважає себе та інших, толерантна до представників інших культур і національностей. Інтегральним професійно-особистісним утворенням, забезпечує високий якісний рівень результатів взаємодії з дітьми та особами які мають психофізичні порушення.

 

Біографії авторів

Л.М. Руденко, НПУ імені М. П. Драгоманова

доктор психологічних наук, професор завідувач кафедри спеціальної психології та медицини, Факультет спеціальної та інклюзивної освіти, Національного педагогічного університету імен М. П. Драгоманова

Т.В. Григоренко, НПУ імені М. П. Драгоманова

аспірант кафедри спеціальної психології та медицини, факультет спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Посилання

Борзенкова, О. О. (2007) Формирование методико-математической компетентности будущего учителя начальных классов: дис. кад. пед.наук. 13.00.08 / О. А. Борзенкова. – Самара, 2007, 224 с.

Бедь, В. В. (архім. Віктор) Компетентнісний підхід у системі вищої освіти як пріоритет її модернізації у ВНЗ // Український науковий журнал «Освіта регіону». 2011. №5. URL: http://social-

http://aqce.com.ua/ Актуальні питання корекційної освіти

science.com.ua/article/691 (дата звернення: 27.06.2017).

Білявська, О. О. Професійна компетентність учителя як складова ефективної педагогічної діяльності / О. О. Білявська. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: [http://lib.mdpu.org.ua/nvs/]

Гура, О. І. (2005) Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності : навчальний посібник / Гура О. І. - К. : Центр навчальної літератури, 2005. - 224 с.

Драч, І. І. (2013) Д72 Управління формуванням професійної компетентності магістрантів педагогіки вищої школи: теоретико-методичні засади. Монографія / І. І. Драч. — К.: «Дорадо-Друк», 2013. — 456 с.

Кузьминський, А. І. (2009) Наукові засади методичної підготовки майбутнього вчителя математики / Кузьминський А. І., Тарасенкова Н. А., Акуленко І. А. – Черкаси: Вид. Від.ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2009. – 320 с.

Краевский, В. В. Методология педагогического исследования. Пособие для педагога-исследователя. Самара: Изд-во СамГПИ, 1994. 165 с.

Маркушевська, О. О. Дидактико-методическая подготовка будущих учителей начальных классов к личностно ориентированной педагогической деятельности : Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Е. А. Маркушевська. – Волгоград, 2003. – 237 c.

Паламар, О. М. (2014) Психологічна компетентність тифлопедагога: сутність поняття та структура/О. М Паламар//Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія.-2014.-Вип. 26.-С. 377-382.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті