ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В УЧНІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

  • Т.С. Сахно

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.233-242

Анотація

Cтаттю присвячено основним аспектам проблеми формування інформаційно-комунікаційних компетентностей в учнів спеціальної загальноосвітньої школи. Проведено аналіз досліджень, психолого-педагогічної літератури з питань використання інформаційних технологій учнями, зокрема старших класів, з порушеннями інтелекту. Досліджено різні погляди на науково-педагогічні проблеми інформатизації та комп’ютеризації навчального процесу спеціальних шкіл. Обґрунтовано доцільність і цінність використання комп’ютера як нового засобу навчання і корекції вад розумового розвитку дітей. Визначено напрями використання інформаційних технологій у спеціальній загальноосвітній школі. Розглянуто основні дидактичні умови формування інформаційно-комунікаційних компетентностей учнів з інтелектуальними порушеннями в процесі навчальної роботи. Висвітлено позитивні та негативні аспекти комп’ютеризації спеціальної школи. Визначено, що досліджувана проблема безпосередньо пов’язана із завданнями соціалізації учнів, оскільки без наявності у них певних знань з галузі інформатики стає неможливим їхнє повноцінне існування у сучасному суспільстві.

 

Біографія автора

Т.С. Сахно

аспірантка кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет», Слов’янськ

Посилання

Савінова, Н.В. (2015). Інформаційно-комунікаційні технології в корекційній освіті. Науковий часопис. Корекційна педагогіка, 156163.

Ватковська, М.Г. (2010). Самореалізація особистості в освітньому просторі. Автореф. дис. … канд. філ. наук: 09.00.10.Одеса.

Глазкова, Н.Н. (2007). Обучение элементам информатики старших школьников с недоразвитием интеллекта. Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.03.СПб: Российск. гос. пед. ун-т им. А.И. Герцена.

Пахотіна, П.К. (2005). Пропедевтика інформаційно-комунікаційної підготовки у вищому закладі освіти за проектною технологією. Зб. наук. праць, 9094. К.: ІВЦ Політехніка.

Засоби навчання. Отримано з електронної бібліотеки Князева, http://www.ebk.net.ua/Book/synopsis/pedagogika/ part5/035.htm.

Кутепова, Е.Н. (2002). Совершенствование процесса обучения умственно отсталых учащихся с применением программно-методических средств. Дис. … канд. пед. наук: 13.00.03. СПб.

Легкий, О.М. (2002). Корекційні можливості застосування комп’ютера у спеціальній школі. Дефектологія, 1, 36–39.

Легкий, О.М. (2001). Організаційно-педагогічні умови використання комп’ютера у спеціальній школі. Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.03. К.: Ін-т дефектології АПН України.

Миронова, С.П. (2003). Використання комп’ютера у корекційному навчанні дітей з вадами інтелекту. Дефектологія, 3, 41–44.

Сакулина, Ю.В. (2007). Повышение эффективности уроков трудового обучения в специальной (коррекционной) школе VIII вида на основе использования информационных технологий. Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.03. Екатеринбург: Уральск. гос. пед. ун-т.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті