ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ З ДЦП З СИНДРОМОМ ГОСПІТАЛІЗМУ

Автор(и)

  • Т.М. Сняткова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.269-281

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі психолого-педагогічного супроводу дітей з дитячим церебральним паралічем (далі - ДЦП), у ній розглянуті поняття і причини виникнення ДЦП. Наведена характеристика пізнавального, емоційного та особистісного розвитку дітей з ДЦП. Висвітлено проблему госпіталізму, який часто виникає у таких дітей через тривалу розлуку з матір’ю у зв’язку з перебуванням на лікуванні, проживанні в дитячих установах. Такі діти часто відстають у мовленнєвому та пізнавальному розвитку, не вміють гратися, не вміють спілкуватися. Визначено сутність психолого-педагогічного супроводу дітей ДЦП як діяльність психолога і педагога, спрямовану на створення комплексної системи умов для забезпечення успішної реабілітації, особистісного зростання таких дітей з урахуванням особливостей їх розвитку в соціумі. Розглянуто діагностичний, профілактичний, корекційно-відновлювальний напрями психолого-педагогічного супроводу дітей з ДЦП із синдромом госпіталізму.Вказано на важливості тісної співпраці батьків із фахівцями мультидисциплінарної команди, які разом створюють умови для комплексного підходу до попередження та подолання синдрому госпіталізму у дітей з ДЦП.

 

Біографія автора

Т.М. Сняткова

аспірант кафедри спеціальної психології і медицини факультету спеціальної і інклюзивної освіти Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Антонова, О.Є. (2012) Психолого-педагогічний супровід обдарованої дитини як реалізація особистісно орієнтованого підходу. Професійно-педагогічна освіта: особистісно-орієнтований підхід : монографія. за ред. О.А. Дубасенюк. Житомир. 316-345.;

Бех, І.Д. (2004) Психологічний супровід особистісно зорієнтованого виховання. Початкова школа. 3. 3-6.;

Гошовська, Д.Т. (2011) Спеціальна психологія та методика педагогічно-корекційного тренінгу. Луцьк.;

Дмитріюк, Н.С. (2015) Науково-практичний аспект проблеми депривованої особистості. Актуальні проблеми психології. 42. 128-133.;

Єжова, Т.Є. (2012) Психолого-педагогічний супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку як умова реалізації їх права на освіту. Збірник. наукових праць К-ПНУ ім. І. Огієнка. Кам’янець-Подільський. 28. 130-138.;

Жукова, А., Мальцева, В. (2002) Організація психологічного супроводу. Вопросы психологии. 2. 2-6.;

Левченко, И.Ю., Приходько О.Г., Гусейнова А.А. (2008) Детский церебральный паралич: Коррекционно-развивающая работа с дошкольниками. М.: Книголюб.;

Левченкова, В.Д. (2008) Морфологическая основа восстановительного лечения последствий перинатального повреждения центральной нервной системы и детского церебрального паралича. Коррекционная педагогика: Теория и практика. 3 (27). 22-24.;

Мамайчук, И.И. (2001) Психологическая помощь детям с проблемами в развитии. СПб.;

Миронова, С.П. (2016) Педагогіка інклюзивної освіти. – Кам’янець-Подільський.;

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті