ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПІДРУЧТНИКОТВОРЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УКРАЇНІ (ХХ СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • Л.Г. Чепурна Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2019-13.302-312

Анотація

У статті визначено тенденції розвитку підручникотворення для дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні. Представлено наукове визначення суті підручника. Розкрито вплив суспільно-політичних, соціально-економічних і психолого-педагогічних чинників на розвиток підручникотворення протягом різних історичних етапів. Виявлено особливості та тенденції розвитку підручників на різних етапах його становлення, розкрито зміст та підходи до їх побудови. Здійснено науково-порівняльний аналіз поглядів вчених-дефектологів та їх врахування у змісті підручників у різні періоди їх розвитку. Висвітлено хронологію досліджень присвячених проблемі навчальної книги для дітей з інтелектуальними порушеннями. Представлено періодизацію розвитку підручника, яка забезпечить подальше вдосконалення змістового наповнення сучасних навчальних книг, посилення корекційної-виховної функції та інших методичних аспектів. Встановлені та уточнені дані щодо діяльності українських учених та освітян-практиків у галузі дефектології, авторів шкільних підручників. З’ясовано науково-практичну цінність надбань минулого для подальшого вдосконалення досвіду підручникотворення в сучасних умовах.

Біографія автора

Л.Г. Чепурна, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психокорекційної педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Беспалько, В.П. (1988). Теория учебника. Дидактический аспект. М.: Педагогика.

Бондар, В.І., Золотоверх, В.В. (2007). Історія олігофренопедагогіки. К.: Знання.;

Граборов, А.Н. (1941). К вопросу о своеобразии учебно-воспитатательной работы вспомогательной школы. Вопросы воспитания и обучения глубоко умственно отсталых детей: сб. статей. М.: Учпедгиз.;

Кодлюк, Я.П. (2005). Теорія і практика підручникотворення у галузі початкової освіти України (1960-2000 рр.): автореф. дис. на здобуття наукового ступеня д-ра пед. наук. К.: Наш час.;

Одинченко, Л.К. (1996). Розвиток спеціальної освіти розумово відсталих учнів в Україні (1918-1941 рр.). Дис. канд. пед. наук: 13.00.03. К.: АПН України, Ін-т дефектології.;

Перовский, Е.И. (1955). Методическое построение и язык учебника для средней школы. Известия, 63. М.: АПН РСФСР.;

Сластенин, В.А. и др.(2002). Педагогика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия».

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Номер

Розділ

Статті