Логопедичний супровід дітей із мовленнєвими порушеннями в умовах науково-практичного центру

Автор(и)

  • Катерина Зелінська-Любченко Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9986-4989
  • Лариса Стахова Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0540-0674
  • Людмила Мороз Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0001-6087-1252
  • Вікторія Ходенко логопедичний пункт управління освіти і науки Сумської міської ради м. Суми, вул. Харківська, 35, Україна https://orcid.org/0009-0009-8024-872X

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-24.85-100

Ключові слова:

логопедичний супровід, діти із мовленнєвими порушеннями, науково-практичний центр, дошкільний вік, мовленнєвий розвиток, сенсорна інтеграція

Анотація

 Зростання кількості дітей з порушеннями мовлення та
обмежені можливості отримання ними логопедичної допомоги в
закладах дошкільної освіти, у тому числі й у зв’язку із воєнними діями
на території України, роблять проблему логопедичного супроводу
надзвичайно актуальною. У цьому дослідженні представлено
результати роботи Науково-практичного центру кафедри логопедії
Сумського державного педагогічного університету імені
А. С. Макаренка, спрямованої на вирішення означеної проблеми.
Метою дослідження є проаналізувати організацію та результати
роботи Науково-практичного центру кафедри логопедії Сумського
державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка щодо
логопедичного супроводу дошкільників із порушеннями мовлення.
Дослідження ґрунтується на аналізі наукових джерел, результатах
логопедичної діагностики та статистичній обробці отриманих даних. В
роботі обґрунтовано необхідність включення елементів сенсорної
інтеграції у логопедичний процес. Виходячи з тісного взаємозв’язку
сенсорного та мовленнєвого розвитку, а також з урахуванням того, що
порушення сенсорної обробки інформації можуть бути причиною
мовленнєвих проблем, автори пропонують використовувати метод
сенсорної інтеграції як один із ефективних засобів корекції
мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку.
Тривалість перебування дітей у центрі визначалася індивідуально
залежно від складності мовленнєвого порушення та становила
щонайменше рік. Заняття проводилися в індивідуальному форматі. З 87
дітей, які брали участь у дослідженні, 65 успішно завершили
корекційну програму або продемонстрували значний прогрес. 33
дитини зараховано до логопедичних груп закладів дошкільної освіти.
Решту 32 дітей випущено із достатнім рівнем мовленнєвого розвитку,
що дало їм можливість продовжувати навчання та виховання в типових
закладах освіти. 22 дитини, що брали участь у дослідженні, наразі
продовжують відвідувати центр. У 17 з них присутня гарна позитивна
динаміка розвитку, і лише в 5 дітей відзначається незначна динаміка
розвитку.
Результати діяльності центру репрезентують ефективність
діяльності науково-практичного центру та актуальність створення
подібних закладів в Україні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-10

Як цитувати

Зелінська-Любченко, К., Стахова, Л., Мороз, Л. ., & Ходенко, В. . (2025). Логопедичний супровід дітей із мовленнєвими порушеннями в умовах науково-практичного центру. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (24), 85–100. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-24.85-100