Детермінанти емоційної готовності дошкільників з типовим та порушеннями мовлення до шкільного навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.5-16Ключові слова:
емоційна готовність, емоції, детермінанти, діти дошкільного вікуАнотація
Стаття висвітлює науково-теоретичний аналіз вітчизняної та зарубіжної психолого- педагогічної літератури з проблеми дослідження емоційної готовності дітей старшого дошкільного віку до умов шкільного навчання.
У публікації розкрито види емоційних переживань, якими дошкільник має оволодіти перед вступом до школи. Дитина повинна орієнтуватись не тільки у навчальній діяльності, але й вміти керувати своїми емоціями. Такі знання допоможуть їй налагоджувати нові взаємостосунки між однолітками та педагогічним працівниками. Соціальні та емоційні навички дозволяють зменшити стресові моменти, швидко знаходити моделі поведінки для вирішення конфліктних ситуацій та вміти їх запобігати. Емоційна готовність має тісний зв'язок з мовленнєвою сформованістю - це дає змогу дошкільнику пояснювати свій внутрішній стан. Знання про дію та наслідки негативних емоцій дозволяють передбачити небезпеку, а здатність долати труднощі формує у майбутніх першокласників у тому числі й у дітей з порушеннями мовлення емоційну стійкість, вольові риси характеру, моральну та етичну компетентність, швидке пристосування до нових соціальних умов, що і визначає їх готовність до навчання у шкільному просторі.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Рішенням №132 від 18.01.2024р. Національної Ради України з питань
телебачення і радіомовлення присвоєно ідентифікатор медіа R30-02175.