Методика формування Правильної артикуляції фонеми [р]

Автор(и)

  • Наталія Гаврилова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2563-0626

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.27-50

Ключові слова:

постановка звука, характер порушення вимови фонеми [р], причини порушення вимови [р], шляхи подолання труднощів вимови фонем

Анотація

У статті охарактеризовано труднощі, з якими стикаються логопеди при формуванні правильної артикуляції фонеми [р], визначено відсоток дітей з порушенням вимови цього звука мовлення, а також подано результати кількісного та якісного аналізу характеру неправильної вимови та причин, що обумовлюють цей недолік. Поетапно описано процес формування правильної вимови фонеми [р], типи труднощів, що виникають на кожному з етапів постановки, та шляхи їх подолання. Запропонована методика формування вимови фонеми [р] покликана сформувати у логопедів комплексне розуміння процесу проведення логопедичної роботи у цьому напрямку. У свою чергу, це має закласти відповідний спосіб професійного мислення і зменшити пошук можливого шляху розв’язання розглянутої проблеми методом проб і помилок, а також відкриває можливість для ефективної розробки індивідуальних корекційних програм. Стаття може бути корисною не лише науковцям, студентам та логопедам, але і батькам у яких є діти з порушенням вимови [р].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Гаврилова, Н. (2025). Методика формування Правильної артикуляції фонеми [р]. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 1(16), 27–50. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.27-50