Дослідження сформованості навичок одягання у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуального порушення

Автор(и)

  • Юлія Галецька Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8096-3242

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.50-58

Ключові слова:

спеціальний заклад, дитина з порушеннями розумового розвитку, помірний та тяжкий ступінь інтелектуального порушення, навички одягання

Анотація

В статті проаналізовано результати дослідження навичок одягання у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуальних порушень. Ці діти, вступаючи у спеціальний заклад, мають порушення просторового орієнтування, координації рухів, недостатню сформованість соціально- побутових навичок, що є важливою умовою існування людини. Однією з причин такого стану є недостатня увага до формування соціально- побутових навичок у дітей раннього та дошкільного віку, своєрідність оволодіння ними предметною діяльністю, яка є основою для формування інших видів діяльності. Визначено основні напрямки корекційно-виховної роботи з формування навичок самообслуговування у дітей з інтелектуальними порушеннями: навичок прийому їжі; гігієнічних навичок; навичок одягання та роздягання; побутових навичок. У процесі дослідження виявлено, що значна частина досліджуваних дітей одягається і роздягається самостійно в завчасно приготований одяг, хоча й часто звертається за допомогою до вихователя, особливо її не потребуючи. З певними труднощами вихованці дитячого будинку зустрічаються при застібанні одягу, який має ґудзики, зав’язуванні поясу, зашнуровуванні взуття.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Галецька, Ю. (2025). Дослідження сформованості навичок одягання у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуального порушення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 1(16), 50–58. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.50-58