Розвиток напрямів stem-освіти в системі інклюзивного навчання

Автор(и)

  • Світлана Горбенко Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-1276-7105
  • Ірина Василашко Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6832-0930

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.81-91

Ключові слова:

STEM-навчання, інклюзія, організаційна та навчально-методична робота, STEM-лабораторії/центри, інформаційне забезпечення

Анотація

У статті розкрито особливості впровадження напрямів STEM-освіти для організації навчання дітей з особливими освітніми потребами. Використання вчителем провідного принципу STEM-освіти – інтеграції (міжпредметної, трандисциплінарної) – дозволяє здійснювати модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу, застосовувати сучасні технології під час навчання з метою формування компетентностей якісно нового рівня.

Відкриття STEM-лабораторії/центру надаватимуть освіті наукове спрямування на принципах диференційованого та індивідуального підходів до навчання з урахуванням віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров»я дітей та молоді.

Невід’ємною складовою організаційно-методичної роботи закладів, що запроваджують інклюзивну освіту, є участь у діяльності Всеукраїнського науково-методичного віртуального STEM-центру. Для педагогів та учнів з ООП це додатковий навчально-методичний ресурс для ров’язання проблем упровадження STEM-освіти.

Обґрунтовано актуальність розвитку STEM-освіти, визначено зміст інклюзивно-компетентнісної моделі STEM-навчання, окреслено організаційно-педагогічні умови ефективної соціалізації дітей та молоді з особливими освітніми потребами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Горбенко, С., & Василашко, І. (2025). Розвиток напрямів stem-освіти в системі інклюзивного навчання. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 1(16), 81–91. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.81-91