Інтерактивна взаємодія логопеда з батьками у програмі логопедичного супроводу

Автор(и)

  • Вікторія Кисличенко Миколаївський національний університет ім. В.О. Сухомлинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-0684-1746

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.113-121

Ключові слова:

дитина з порушеннями мовлення, сім’я, батьки, логопедичний супровід, діагностична методика, рівні готовності, взаємодія у логокорекційному процесі

Анотація

В статті розглядаються питання реалізації програми логопедичного супроводу сімей дітей-логопатів дошкільного віку. Основними складовими логопедичного супроводу сім’ї визначено: інформування, консультування та логопедичну допомогу. Неперервність логопедичного супроводу сімей, які виховують дитину з порушеннями мовлення, забезпечується відповідним до вікової періодизації змістом роботи з урахуванням сімейно-суспільної форми виховання. Вихідні параметри, які враховувалися при розробці змісту кожного з періодів програми супроводу: вік дитини; рівень розвитку мовлення; ступінь необхідності та форма логопедичного впливу.

Відповідно до основних напрямів та завдань програми логопедичного супроводу, обсяг роботи у кожному віковому періоді поділено на відповідні змісту блоки: інформаційний, діагностичний, консультативний, теоретичний, практичний. Найбільш важливою складовою логопедичного супроводу сімей автор вважає системну, багатоскладову, узгоджену роботу логопеда та сім’ї дитини. Програмою логопедичного супроводу передбачено крім традиційно сталих форм роботи з батьками у системі дошкільної освіти проведення теоретично- практичних семінарів «Логошкола для батьків», використання комп’ютерних технологій. Реалізація пограми логопедичного супроводу забезпечує підвищення ефективності логопедичної допомоги за результатами корекційної роботи. Експериментально доведено доцільність, ефективність та науково-практичну значущість результатів дослідження.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Кисличенко, В. . (2025). Інтерактивна взаємодія логопеда з батьками у програмі логопедичного супроводу. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 1(16), 113–121. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.113-121