Особливості формування логопедичного висновку: лінгвістичний та психолінгвістичний аспект

Автор(и)

  • Наталія Гаврилова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2563-0626

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.72-89

Ключові слова:

логопедичний висновок, лінгвістичний підхід, психолінгвістичний підхід

Анотація

Процес формування логопедичного висновку за результатами вивчення та оцінювання мовлення як функціональної системи є вагомою складовою роботи вчителів логопедів інклюзивно-ресурсних центрів, закладів дошкільної та загальної середньої освіти, реабілітаційних центрів тощо. Пріоритетним питанням сьогоднішнього етапу професійного становлення цих фахівців є подальше удосконалення у них умінь працювати в команді психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами не шляхом дублювання один одного, а взаємодоповнення на чіткій аргументованій та зрозумілій основі. За таких умов виникає необхідність подальшого удосконалення інструментарію для проведення логопедичної діагностики та написання логопедичного висновку.

Представлене у публікації дослідження є лише першим кроком на шляху формування нових підходів щодо вивчення та оцінювання стану розвитку мовлення у осіб різних вікових категорій. На підставі науково-теоретичного аналізу було розроблено та представлено найбільш загальну модель логопедичного висновку, що включає різні компоненти мовлення, які на нашу думку мають бути представленими у ньому.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Гаврилова, Н. (2024). Особливості формування логопедичного висновку: лінгвістичний та психолінгвістичний аспект. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (23), 72–89. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.72-89