Корекційно-розвиткові послуги для дітей з освітніми труднощами під тиском війни

Автор(и)

  • Людмила Ніколенко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-8708-3117

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.226-238

Ключові слова:

корекційно-розвиткові послуги, психолого- педагогічні послуги, воєнні дії, діти з освітніми труднощами, суб’єктивне благополуччя, учасники корекційно-розвиткового процесу

Анотація

Стаття порушує питання корекційно-розвиткових послуг дітям з освітніми труднощами в умовах воєнних дій. Автор звертає увагу, що якість цих послуг залежить від стану суб’єктивного благополуччя основних учасників корекційно- розвиткового процесу: спеціалістів, батьків та дитини. Знижений рівень суб’єктивного благополуччя через воєнний стан в Україні значною мірою впливає на організацію корекційно-розвиткової роботи.

Шляхом опитування виявлено спільні для всієї території України проблеми і деяку специфіку у прифронтових регіонах.

Визначено завдання і напрями вдосконалення корекційно- розвиткових і психолого-педагогічних послуг дітям з освітніми труднощами, з акцентом на прифронтових регіонах: ґрунтовне обов’язкове навчання спеціалістів IT-технологіям та технологіям АІ; трансформація корекційно-розвиткових занять у напрямі стабілізації психоемоційного стану дитини; наповнення дидактичного матеріалу новим україномовним психологічно безпечним змістом; налагодження психологічної фасилітації спеціалістів, котрі надають психолого- педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з освітніми труднощами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Ніколенко, Л. . (2024). Корекційно-розвиткові послуги для дітей з освітніми труднощами під тиском війни. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (23), 226–238. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.226-238