Логоритмічні вправи в процесі корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку

Автор(и)

  • Лариса Стахова Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0540-0674
  • Катерина Зелінська-Любченко Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9986-4989
  • Анатолій Кравченко Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0009-0001-9238-9628

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.278-288

Ключові слова:

логоритмічні вправи, корекція, порушення мовлення, діти дошкільного віку

Анотація

У статті висвітлюється питання використання логоритмічних вправ у процесі корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку. Логоритмічні вправи є одним з найефективніших методів корекції порушень мовлення, особливість яких полягає в поєднанні мовлення, музики та рухів в спеціальних комплексних вправах, що відбувається завдяки ритму. Зазначено, що основою логопедичної ритміки є ритм, що організовує та дисциплінує будь-яку дію, допомагає регулювати поведінку дитини, є ключем до корекції мовлення, допомагає дітям із порушеннями мовлення відчути ритм у рухах та задіяти його під час мовлення. Визначено напрями логоритміки (розвиток музичного сприйняття, формування музично-ритмічних навичок, формування вміння змінювати швидкість, плавність та зміст рухів, формування вміння самостійно починати рух після музичного вступу) та принципи організації корекційної роботи з подолання мовленнєвих порушень в дітей дошкільного віку (принципи системного підходу, комплексного підходу, індивідуального підходу, наочності, поступового ускладнення завдань, розвитку, емоційності). Зазначено, що логопедична ритміка спрямована на розв’язання оздоровчих, виховних, корекційних та пізнавальних завдань. Представлені методи та прийоми логоритміки, які використовують в роботі з дітьми дошкільного віку із порушеннями мовлення: музично- ритмічні. Наведено приклади логоритмічних вправ,що їх можна використовувати в логопедичній роботі з дітьми старшого дошкільного віку із порушеннями мовлення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Стахова, Л., Зелінська-Любченко, К., & Кравченко, А. (2024). Логоритмічні вправи в процесі корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (23), 278–288. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.278-288