Психологічні чинники професійної самосвідомості педагогів інклюзивної форми освіти

Автор(и)

  • Олександр Шульженко Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Україна https://orcid.org/0009-0004-5105-1243

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.346-355

Ключові слова:

діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна форма освіти, , педагоги, професійна самосвідомість

Анотація

У статті розглядаються питання передумов формування професійної самосвідомості  педагогів  які            працюють з дітьми із дизонтогенетичними порушеннями (інтелектуальні, аутистичні, мовленнєві, регуляторні, поведінкові, кінестетичні) в навчальних закладах. Встановлено, що в українських публікаціях недостатньо розкрита модель психологічної готовності таких педагогів для професійної реалізації інтеграційного освітнього процесу. Встановлено що сприймання педагогами без спеціальної освіти ускладнено відсутністю компетентностей (знань) про клініко- психологічні особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку та специфіки навчально-корекційної та розвитково-виховної роботи з ними. Виявлено параметри професійного усвідомлення педагогами значущості розширення їхніх фахових функцій по типу професійного функціонування корекційних педагогів, логопедів, ортопедагогів, спеціальних (практичних) психологів. Запропоновано вважати необхідність формування розширення меж професійної самосвідомості своєю актуальністю ролі педагогічної значущості корекційно-технологічним опрацюванням спеціальних методів та прийомів роботи фахівця спеціальної освіти є нашою подальшою дослідницькою працею. Автором запропоновано шляхи формування у педагогів інклюзивної форми освіти професійної самосвідомості.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Шульженко, О. (2024). Психологічні чинники професійної самосвідомості педагогів інклюзивної форми освіти. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (23), 346–355. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2024-23.346-355