Логопедична робота з дітьми дошкільного віку після кохлеарної імплантації

Автор(и)

  • Оксана Ткач Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8387-8465

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.245-254

Ключові слова:

кохлеарна імплантація, мовленнєвий розвиток, логопедична робота, аудіювання, методичні принципи

Анотація

У статті розглядається проблема мовленнєвого розвитку дітей з порушеннями слуху після кохлеарної імплантації. Актуалізується питання створення продуктивного мовленнєвого середовища, необхідних умов для успішного комунікативного розвитку таких дітей. Особлива увага приділяється логопедичному напрямку в загальній системі реабілітації дітей після кохлеарної імплантації.

Обґрунтовується необхідність надання своєчасної логопедичної допомоги дітям, що перенесли імплантацію, вказується на те, що логопедичний аспект роботи з дітьми, імплантованими в ранньому віці, а також з дошкільнятами і тим більше дітьми шкільного віку недостатньо розроблений і висвітлений в науково-методичних дослідженнях. В аспекті логопедичної роботи над усіма компонентами мовленнєвої системи розкриваються методичні питання навчання дітей аудіювання. Аудіювання розглядається як засіб і умова успішного розвитку комунікативних вмінь дитини після кохлеарної імплантації. У статті представлені загальні методичні принципи роботи з імплантованими дітьми на логопедичних заняттях.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Ткач, О. (2025). Логопедична робота з дітьми дошкільного віку після кохлеарної імплантації. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 1(16), 245–254. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.245-254