Психологічні особливості міжособистісної взаємодії в інклюзивному середовищі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.254-266

Ключові слова:

диференційований підхід, потреба у спілкуванні, психологічна атмосфера в колективі, класи з інклюзивним навчанням

Анотація

Однією з умов формування взаємин дітей у колективі інклюзивного класу є позитивне ставлення до спільного навчання вчителів і батьків. Диференціація забезпечує систематизований підхід до навчання різнопланового дитячого колективу та є важливою складовою в плануванні навчального процесу. Метою дослідження є визначення і порівняння потреби у спілкуванні та психологічної атмосфери у класах з традиційним та інклюзивним навчанням. В даному науковому дослідженні було використано наступні діагностичні методики: методика визначення потреби у спілкуванні Ю. Орлова, В. Шкуркіна, Л. Орлової та методика оцінки психологічної атмосфери в колективі А. Філера. Зібрані дані свідчать про те, що діти інклюзивних класів відчувають більш виражену потребу у спілкування, але загалом психологічна атмосфера класів з інклюзивним навчанням є більш сприятливою у порівнянні з традиційними класами, з чого можемо зробити висновок про позитивний вплив запровадження інклюзивної форми навчання на психологічну атмосферу в класі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Ферт , О., & Ворончак , Г. (2025). Психологічні особливості міжособистісної взаємодії в інклюзивному середовищі. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 1(16), 254–266. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.254-266