Порівняльний аналіз становлення Інклюзивної вищої освіти в україні та закордоном
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.266-277Ключові слова:
інклюзія, студент з ООП, інтегроване навчання, заклад вищої освітиАнотація
У статті розглянуто інклюзивне навчання як основну і найбільш ефективну формою здобуття якісної освіти студентами з особливими потребами. Вивчено нормативну базу з проблеми дослідження. Проаналізовано світовий досвід у сфері впровадження інклюзивного навчання, зокрема в вищій школі та імплементація їх в освітню систему України. Визначено кращі практики впровадження інклюзивної освіти, зокрема досвід Італії, Канади, США, Чехії, Польщі. Узагальнено здобутки українських ЗВО, зокрема досвід Українського католицького університету, відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», КПІ імені І. Сікорського, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Запропоновано узагальнений перелік механізмів, які необхідні для створення інклюзивного освітнього середовища, зокрема адаптація навчальних корпусів та гуртожитків для студентів з ООП, адаптація процедури екзамену для студента з ООП, використання допоміжних аудіо- візуальних засобів, допомоги сурдоперекладача, створення системи дистанційного навчання, для студентів, які за станом здоров’я не можуть відвідувати навчальний заклад, залучення студентів з ООП до позанавчальної діяльності, участі в проєктах та конкурсах з метою їх кращої адаптації та розвитку їх наукового та творчого потенціалу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Рішенням №132 від 18.01.2024р. Національної Ради України з питань
телебачення і радіомовлення присвоєно ідентифікатор медіа R30-02175.