Арттерапевтичні методи у роботі корекційного педагога

Автор(и)

  • Юлія Бугера Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0361-0811
  • Наталія Дідик Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-5852-2379

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.36-46

Ключові слова:

діти з особливими освітніми потребами, корекційна робота, арттерапія, метод

Анотація

У статті проаналізовано методологічний інструментарій, який застосовується у професійній роботі корекційного педагога та інших фахівців, що працюють з особами з особливими освітніми потребами.

Зазначено, що серед ефективних засобів корекції різних порушень психофізичного розвитку виділяють арт-терапевтичні технології. Визначено, що арт-терапевтичні методи одночасно є реабілітаційними і креативно-терапевтичними засобами, які включають різноманітні види мистецької діяльності, що забезпечують корекційно-компенсаторний вплив. Виділено, що арт-терапія є одним із ефективних і екологічних методів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, а арт- терапевтичні заняття дозволяють вирішувати такі педагогічні завдання: виховні, розвиваючі, корекційні та діагностичні. Описано особливості використання різних видів арттерапії: ізотерапії, музикотерапії, лялькотерапії, танцювально-рухової терапії, казкотерапії, імаготерапії, метафоричних карток тощо. Зроблено висновок про те, що арттерапевтичні технології дітям з особливими освітніми потребами різноманітні та різнофункціональні, підбираються відповідно мети і завдань реабілітаційної роботи, з урахуванням показань та протипоказань до застосування того чи іншого методу, вікових та соціальних особливостей та інших показників.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Бугера, Ю., & Дідик, Н. (2025). Арттерапевтичні методи у роботі корекційного педагога. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 36–46. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.36-46