Уявлення про сімейні стосунки як умова створення своєї власної сім’ї особами з інтелектуальними порушеннями
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.46-56Ключові слова:
старшокласники, випускники, інтелектуальне порушення, уявлення про сім’ю, заклад спеціальної освітиАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі формування уявлень про сім’ю старшокласників з легким ступенем інтелектуального порушеннями як важливої умови позитивного досвіду створення своєї власної родини. Проаналізовано та узагальнено праці вчених, у яких висвітлено цю проблему. Визначено, що недостатньо вивченим залишається післяшкільний етап соціалізації випускників спеціальних закладів освіти та їх реалізація як сім’янинів. Розроблено методику «Основні аспекти сімейного життя» з метою діагностики уявлень про сім’ю означеної категорії старшокласників. Виявлено суттєві особливості уявлень про сімейне життя в учнів з легким ступенем інтелектуального порушення. Наголошено, що повнота і точність уявлень про сімейне життя у підлітків та юнаків залежить не лише від рівня інтелектуального розвитку, але і від типу навчального закладу та обсягу і характеру взаємодії зі своїми батьками та родиною в цілому. У статті описано позитивні приклади реалізації у сімейному житті та батьківстві випускників закладу спеціальної освіти з інтелектуальними порушеннями. Визначено актуальні аспекти означеної проблеми. Доведено, що формування уявлень про сімейне життя в умовах закладу спеціальної освіти є важливою умовою позитивного досвіду створення своєї власної сім’ї особами з інтелектуальними порушеннями.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Рішенням №132 від 18.01.2024р. Національної Ради України з питань
телебачення і радіомовлення присвоєно ідентифікатор медіа R30-02175.