Неперервна освіта підлітків і молоді з виразними порушеннями інтелектуального розвитку: досвід Республіки Білорусь та України

Автор(и)

  • Олексій Гаврилов Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-0811-2130
  • Тетяна Лісовська Академіz управління при Президентові Республіки Білорусь, Білорусь https://orcid.org/0000-0003-2315-4398
  • Віктор Синьов національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0003-2995-592X

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.66-81

Ключові слова:

особи з тяжкими множинними порушеннями розвитку, особи з виразними порушеннями інтелектуального розвитку, безперервна освіта, соціальна адаптація

Анотація

У статті зроблений аналіз особливостей організації роботи з підлітками та молоддю з виразними порушеннями інтелектуального розвитку в Республіці Білорусь та в Україні після закінчення ними закладів освіти. Запропоноване визначення безперервної освіти цих осіб як необхідної складової їхньої соціалізації. Вказані основні законодавчі акти, які забезпечують державну підтримку та регламентують створення, структуру, організацію та діяльність установ для дорослих осіб вказаної категорії. Розкриті напрямки надання цим особам комплексної реабілітації з можливістю трудової реабілітації та проведення освітніх моментів з урахуванням складності наявних у них порушень розвитку та потенційних можливостей.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Гаврилов, О., Лісовська, Т., & Синьов, В. (2025). Неперервна освіта підлітків і молоді з виразними порушеннями інтелектуального розвитку: досвід Республіки Білорусь та України. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 66–81. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.66-81