Вивчення стану працездатності учнів з особливими потребами на уроках соціально-побутового орієнтування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.82-91

Ключові слова:

соціально-побутове орієнтування, працездатність, стан працездатності, м′язова працездатність, практичні навички, уміння

Анотація

Ефективність побутової праці в учнів з обмеженими можливостями життєдіяльності в значній мірі залежить від стану їхньої працездатності. Врахування динаміки працездатності учнів на уроках сприяє підвищенню якості засвоєння ними навчального матеріалу. Тому основною задачею нашого дослідження стало вивченні стану м′язової працездатності в процесі практичної діяльності учнів при засвоєнні ними курсу соціально-побутове орієнтування.

Нашою метою було спостереження за трудовим процесом, його змінами, обумовленими не тільки навантаженням, стомленням, періодами відпочинку, але й рядом інших факторів: рівнем засвоєння загальноосвітніх предметів, зусиллям, активністю, зацікавленістю, самостійністю у роботі, швидкістю та якістю виконання практичного завдання, змінами по відношенню до роботи.

Спостереження за учнями в ході дослідження на уроках та в позаурочний час дозволили судити про особливості працездатності при виконання ними практичного завдання господарсько-побутового характеру і прийти висновку про те, що стан працездатності учнів в ході практичної діяльності залежить від фізіологічних процесів, пов′язаних із збільшенням або зменшенням моторного навантаження. Це в значній мірі впливає на вибір оптимальних методів та прийомів навчання і дозволить покращити педагогічну ефективність занять з соціально-побутового орієнтування.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Гіренко, Н. (2025). Вивчення стану працездатності учнів з особливими потребами на уроках соціально-побутового орієнтування. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 82–91. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.82-91