Дослідження проблеми ставлення педагогів до взаємодії з батьками учнів з особливими освітніми потребами

Автор(и)

  • Оксана Дмітрієва Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8869-8156
  • Оксана Дмітрієва Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8869-8156

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.91-99

Ключові слова:

діти з особливими освітніми потребами, взаємодія, батьки, педагоги, навчально-реабілітаційний центр, ефективність, діяльність

Анотація

У статті здійснено аналіз результатів дослідження проблеми ставлення педагогів до взаємодії з батьками учнів з особливими освітніми потребами. З’ясовано, що актуальною проблемою сучасної освіти, вирішення якої сприятиме ефективній та результативній діяльності закладів загальної середньої освіти   з   спеціальним   та   інклюзивним   навчанням, навчально-реабілітаційних центрів є взаємодія педагогів і батьків учнів з особливими освітніми потребами. Результати дослідження засвідчили, що педагоги не завжди усвідомлюють вважливість і необхідність співпраці з сім’єю. Значна частина молодих спеціалістів вважають, що саме вони готові до надання необхідних послуг дитині з особливими освітніми потребами, недооцінюючи при цьому роль батьків. Батьки ж, вважаючи, що значно краще знають свою дитину, розуміють і самостійно виховують, відводять працівникам закладу освіти насамперед функцію догляду за дитиною.

Таким чином, у значної частини респондентів спостерігається прагнення до автономності щодо навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами, що не сприяє досягненню позитивних результатів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Дмітрієва, О., & Дмітрієва, О. (2025). Дослідження проблеми ставлення педагогів до взаємодії з батьками учнів з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 91–99. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.91-99