Теоретичні аспекти системи командної взаємодії фахівців у навчанні дітей з особливими освітніми потребами

Автор(и)

  • Аліна Косовська Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3172-8075

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.100-110

Ключові слова:

діти з особливими освітніми потребами, система освіти, інклюзивне навчання, командна, командна взаємодія

Анотація

У статті висвітлено підходи науковців до визначення терміну «діти з особливими освітніми потребами», розглянуто його трактування у контексті міжнародного на вітчизняного законодавства. На основі аналізу наукових досліджень та нормативно-правових документів сформовано власне бачення поняття «діти з особливими освітніми потребами». Розглянуто вітчизняну систему освіти дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано стан розвитку інклюзивної освіти в Україні та бар’єри, які уповільнюють процес включення дітей з особливими освітніми потребами в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів. Сформовано метод вдосконалення системи інклюзивної освіти шляхом формування командної взаємодії фахівців навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами. Розкрито поняття «команда», з’ясовано основну її ціль та стан розвитку командної форми роботи у сфері освіти дітей з особливостями психофізичного розвитку. Здійснено аналіз

«Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної  освіти»  на  основі  чого  сформовано  рекомендації.  Автор акцентує увагу на необхідності вдосконалення команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами та розвитку командної взаємодії між задіяними фахівцями. Розроблено та схематично подано структуру команди супроводу дитини з особливостями психофізичного розвитку в умовах інтегрованого навчання, яка включає команду первинної та вторинної ланки. Окреслено їх специфіку командної взаємодії.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Косовська, А. (2025). Теоретичні аспекти системи командної взаємодії фахівців у навчанні дітей з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 100–110. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.100-110