Формування міжособистісних стосунків у дітей з порушеннями слуху в пізнавальній діяльності

Автор(и)

  • Оксана Круглик Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0002-9632-6579

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.111-122

Ключові слова:

міжособистісні стосунки, соціальні групи, діти з порушеннями слуху, комунікативна активність, педагогічні технології, пізнавальна діяльність

Анотація

Проблема розвитку і процес формування взаємовідносин соціальних груп є актуальними в умовах сучасних тенденцій громадського життя. Формування у осіб з порушеннями слуху на ранніх етапах становлення особистості достатнього рівня комунікативної активності є необхідною умовою задоволення власних потреб в життєдіяльності соціуму. Відчуття гармонії та повноцінності слід заклади ще в самому ранньому віці дитини з психофізичними порушеннями. Формування міжособистісних стосунків у дітей з порушеннями слуху, починаючи з дошкільного віку, є запорукою подолання серйозних порушень рівноваги суб’єкта з соціальною системою. Запропоновані педагогічні технології компенсаторно-корекційного спрямування допоможуть дитині з порушеннями слуху оволодіти уміннями спостерігати, досліджувати і аналізувати явища соціального світу; адекватно сприймати і реагувати на емоційні стани людей; користуватися усним мовленням. В даній статті висвітлюються основні напрямки і сурдопедагогічні технології формування у дітей з порушеннями слуху дошкільного віку механізмів взаємодії з людьми та міжособистісних відносин в їхній пізнавальній діяльності як запоруки успішного та гармонійного подальшого життя в соціумі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Круглик, О. (2025). Формування міжособистісних стосунків у дітей з порушеннями слуху в пізнавальній діяльності. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 111–122. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.111-122