Принципи організації допомоги дорослим із інтелектуальними порушеннями в Данії

Автор(и)

  • Ольга Маруда національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0003-1372-8394

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.162-175

Ключові слова:

інтелектуальні порушення, люди з інвалідністю, організація допомоги, європейські підходи, принципи допомоги особам з інвалідністю

Анотація

У статті здійснено аналіз принципів організації допомоги дорослим з інтелектуальними порушеннями в Данії. Зазначено, що ці принципи є основою данської політики щодо інвалідності. Наголошено, що деінституалізація дала поштовх концепції інвалідності, яка зосередила увагу на бар’єрах, створених суспільством та оточенням. Відзначено, що місцевий розвиток Данії йшов паралельно з відповідною міжнародною діяльністю, а основна відповідальність за допомогу особам з інвалідністю передана місцевим органам влади, які приймають рішення щодо забезпечення послугами згідно з визначеними потребами. Зазначено, що державна підтримка є персоналізованою та спрямованою на полегшення повсякденного життя окремої особи та підвищення якості її життя. У статті визначені послуги, які надаються особам з інтелектуальними порушеннями та заклади, де вони їх можуть отримати. Визначено мету та форми соціально- педагогічної допомоги таким особам. Розкрито спрямування реабілітаційної роботи. Наголошено на особливостях надання допомоги молоді зі значними фізичними та інтелектуальними порушеннями. Здійснено огляд широкого спектру ініціатив, які спрямовані на користь людей з інвалідністю.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Маруда, О. (2025). Принципи організації допомоги дорослим із інтелектуальними порушеннями в Данії. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 162–175. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.162-175