Програма формування базових соціальних компетентностей у молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного середовища

Автор(и)

  • Наталія Николенко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0002-0277-9113
  • Наталія Николенко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0002-0277-9113
  • Анастасія Федіско Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-7238-9172

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.175-187

Ключові слова:

базові соціальні компетентності, соціальна компетентність, корекційно-розвиткова програма, діти із затримкою психічного розвитку, інклюзивне освітнє середовище, інтеграція, молодший шкільний вік, інклюзивне навчання, учні із особливими освітніми потребами

Анотація

Аналіз теоретичних та практичних досліджень сучасних вітчизняних науковців щодо виховання, навчання та розвитку дітей із особливими освітніми потребами став підґрунтям для укладання нами авторської програми «Я пізнаю світ».

У статті окреслено основні положення корекційно-розвиткової програми «Я пізнаю світ», розглянуто її структуру та зміст, описано принципи та методи роботи з формування базових соціальних компетентностей у молодших школярів із затримкою психічного розвитку. Також обґрунтована доцільність обраних форм роботи і тем, що викладаються у рамках корекційно-розвиткової роботи з учнями початкової школи із затримкою психічного розвитку.

Наукова новизна роботи полягає у практичному дослідженні впливу авторської корекційно-розвиткової програми «Я пізнаю світ» на процес формування базових соціальних компетентностей у молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного середовища.

Результати проведеного емпіричного дослідження доводять ефективність впровадження корекційно-розвиткової програми з формування базових соціальних компетентностей у молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного освітнього середовища.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Николенко, Н., Николенко, Н., & Федіско, А. (2025). Програма формування базових соціальних компетентностей у молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного середовища. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 175–187. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.175-187