Особливості кохлеарної імплантації та методи слухомовленнєвої реабілітації дітей з кохлеарним імплантом

Автор(и)

  • Наталія Обухова Запорізька спеціальна загальноосвітня школа- інтернат «Джерело», Запоріжжя, Україна http://orcid.org/0000-0003-0837-2821
  • Тетяна Дудченко Запорізька спеціальна загальноосвітня школа- інтернат «Джерело», Запоріжжя, Україна http://orcid.org/0000-0003-4146-1949

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.201-213

Ключові слова:

методи реабілітації, діти з порушеннями слуху, кохлеарна імплантація, сурдопедагогіка

Анотація

У статті розкрито питання низки історичних та сучасних методів, які використовуються у слухомовленнєвій реабілітації дітей з втратою слуху. Акцентовано увагу на взаємопов’язаних заходах: медичному, зокрема встановлення хірургічним шляхом кохлеарного імпланту та слухопротезування сучасними слуховими апаратами, а також дефектологічному – абілітація та реабілітація дітей з порушенням слуху, як процесу первинної допомоги у слухомовленнєвому розвитку та набутті потрібних навичок після імплантування.

Зазначено важливість розвитку немовленнєвих докомунікативних навичок у дітей на підготовчому етапі, до встановлення імпланту. Розглянуто значення різних методів слухомовленнєвої реабілітації та їх використання у корекційно-розвитковій роботі.

Висвітлено аспекти розвитку слухового сприймання та мовлення дитини через взаємодію з батьками у повсякденних ситуаціях.

Ведучим методом слухомовленнєвого розвитку виокремлюється усний верботональний метод, який розглядає становлення процесу мовлення через розвиток руху, музичного ритму, проспівування мелодій. Музичні заняття з дитиною та фонетична ритміка є головними складовими протягом усього процесу.

У публікації продемонстровано особливості розвитку дитини шляхом кохлеарної імплантації, яка дозволяє дитині почути світ, зрозуміти мовлення людей, навчитися самостійно говорити, ефективно розвиватися у суспільстві.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Обухова, Н., & Дудченко, Т. (2025). Особливості кохлеарної імплантації та методи слухомовленнєвої реабілітації дітей з кохлеарним імплантом. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 201–213. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.201-213