Врахування особливостей формування морально- етичних норм поведінки в учнів з інтелектуальними порушеннями в освітньому процесі інклюзивного закладу

Автор(и)

  • Галина Савіцька Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.240-249

Ключові слова:

дитина інтелектуальними порушеннями, морально- етичні норми поведінки, особливості розвитку, інклюзивна освіта

Анотація

Стаття присвячена висвітленню особливостей формування морально-етичних норм поведінки дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивної освіти та готовності педагогів до її здійснення. В статті також вказується на своєрідність формування в дітей даної категорії психічних процесів, що визначають їхні дії, вчинки, поведінку в цілому. Вивчення психолого- педагогічної літератури та власні спостереження показали, що формування морально-етичних норм поведінки найефективніше відбувається в процесі поетапної, систематично організованої індивідуальної, групової практичної діяльності з урахуванням їх типологічних та індивідуальних особливостей розвитку.

Характеризуючи труднощі, які виникають у дітей з інтелектуальними порушеннями, ми хочемо акцентувати увагу педагогів інклюзивних закладів на тому, що ці діти вимагають особливого підходу в формуванні стійких морально-етичних норм поведінки. Знання цих особливостей, дозволить педагогам підібрати оптимальні методи освітнього процесу, які сформують в розумово відсталих дітей навички позитивної поведінки, яка допоможе їм краще інтегруватись в дитячий колектив, тай в суспільні відносини в цілому.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Савіцька, Г. (2025). Врахування особливостей формування морально- етичних норм поведінки в учнів з інтелектуальними порушеннями в освітньому процесі інклюзивного закладу. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 240–249. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.240-249