Особливості створення порівнево-збалансованої програми корекції психомоторики молодших школярів з особливими освітніми потребами

Автор(и)

  • Алла Сімко Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-6197-9086
  • Алла Сімко Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-6197-9086

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.257-267

Ключові слова:

психомоторика, корекція, діти з особливими освітніми потребами, порівнево-збалансована програма

Анотація

В статті розглянуто особливості підходу до створення корекційно-розвивальної програми психомоторики дітей з особливими освітніми потребами молодшого шкільного віку. Створення програми було здійснено на основі урахування психомоторних можливостей суб’єкта активності на різних рівнях побудови рухів. Програма має структуру відповідну рівням побудови рухів і передбачає збільшення орієнтувально-дослідницьких можливостей дітей з особливими освітніми потребами. Проведено теоретичний аналіз наукових досліджень щодо проблеми корекції психомоторики у дітей з особливими освітніми потребами. Визначено, що формування активної особистості в молодшому шкільному віці зумовлюється різними соціальними та психолого- педагогічними чинниками, серед яких вагоме місце посідають психомоторні можливості. У психомоторних проявах встановлюється реальний зв’язок дитини з соціальним середовищем в якому і формується особистість. Описано програму, яка реалізує авторську модель організації умов розвитку психомоторних можливостей дітей з особливими освітніми потребами молодшого шкільного віку. Розробку програми було здійснено на основі констатувального експерименту щодо психомоторних можливостей суб’єкта психомоторної активності на різних рівнях побудови рухів. Програма має чітку структуру, перевірку її ефективності здійснено на експериментальній та контрольній групах дітей. Зроблено висновок, що варіативність смислових завдань та умов їх виконання дозволяє збільшити орієнтувальну активність дитини спрямовану на пошук ефективніших рухів, сенсорних синтезів і центральних механізмів управління психомоторною дією.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Сімко, А., & Сімко, А. (2025). Особливості створення порівнево-збалансованої програми корекції психомоторики молодших школярів з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 257–267. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.257-267