Особливості провідної діяльності підлітків з інтелектуальними порушеннями в контексті формування у них соціальних компетентностей

Автор(и)

  • Ян Утьосов Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3839-7803

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.267-278

Ключові слова:

соціальна компетентність, індивідуальний стиль діяльності, підлітки з інтелектуальними порушеннями, компенсація

Анотація

У статті розглядаються стилістичні особливості діяльності підлітків з інтелектуальними порушеннями як складова формування у них соціальних компетентностей на заняттях і під час позакласної роботи на основі механізмів компенсації і корекції. Формування соціальних компетентностей розглядається як важливий напрям підвищення ефективності провідної діяльності, навчання підлітка, підготовки його до самостійного життя. Представлено результати теоретико-емпіричного дослідження індивідуального стилю діяльності в залежності від форми інтелектуального порушення. Встановлено, що формування індивідуального стилю у підлітків з інтелектуальними порушеннями здійснюється за такою стратегією, як і корекційно- розвивальна робота з урахуванням структури порушення, заснованої на формуванні свідомих, регульованих психічних функцій і методів. дії. Описано основні соціальні компетентності, потрібні підлітку для успішної соціалізації.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-29

Як цитувати

Утьосов, Я. (2025). Особливості провідної діяльності підлітків з інтелектуальними порушеннями в контексті формування у них соціальних компетентностей. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), 2(16), 267–278. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2020-16.267-278