Особливості корекції з подолання фонетико-фонематичних порушень у дітей із заїканням

Автор(и)

  • Христина Барна Мукачевський державний університет (Україна), Україна http://orcid.org/0000-0002-0555-6062
  • Христина Барна Мукачевський державний університет (Україна), Україна http://orcid.org/0000-0002-0555-6062
  • Людмила Кашуба Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-4569-3205

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.5-14

Ключові слова:

фонетико-фонематичні порушення, дошкільники, заїкання, корекційна робота, аутотренінг, логоритміка, музикотерапія

Анотація

В статті описані особливості  корекційних  занять  з  подолання  фонетико-фонематичних порушень у дітей дошкільного віку із заїканням. Обґрунтовано актуальність організації та розкрито сутність проведення корекційної роботи з подолання фонетичних та фонематичних порушень. Подано методичні рекомендації щодо подолання проблем фонетико-фонематичної сторони мовлення у дошкільників із заїканням. Наголошено про необхідність зменшення ступеня проявів рухових дефектів мовного апарату: спастичного парезу, гіперкінезів, атаксії (а в інших легших випадках – нормалізація тонусу м'язів і моторики артикуляційного апарату); розвивати мовленнєве дихання і голос засобами гри. Рекомендовано для подолання заїкуватості проводити комплексні заняття, використовувати психологічні прийоми (аутотренінг, релаксацію); пальчикову гімнастику, логопедичний масаж, логоритміку, музикотерапію. Проведення логопедичних занять з урахуванням даних рекомендацій дає більший ефект у подоланні порушень мовлення у дошкільників, що заїкаються.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Барна, Х., Барна, Х., & Кашуба, Л. . (2025). Особливості корекції з подолання фонетико-фонематичних порушень у дітей із заїканням. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (17), 5–14. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.5-14