Цифрові помічники у спеціальній освіті: Огляд корисних онлайн-сервісів Для вчителів-логопедів і майбутніх фахівців

Автор(и)

  • Олена Ласточкіна Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна https://orcid.org/0000-0003-3251-4746

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2025-25.166-187

Ключові слова:

дистанційне навчання, змішане навчання

Анотація

Анотація. Наукову розробку присвячено аналізу трансформаційного впливу інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на процес реалізації сучасної спеціальної освіти, зокрема у критично важливій сфері логопедичної допомоги особам із особливими освітніми потребами. У статті обґрунтовується нагальна потреба в забезпеченні безперервної та високоякісної логопедичної підтримки, особливо в умовах зростаючої нестабільності та необхідності швидкого переходу до дистанційних і змішаних форм навчання, що вимагає від вчителя-логопеда володіння інноваційними цифровими інструментами.

Автором проведено всебічний аналіз оновлених функціональних можливостей провідних систем управління навчанням (LMS), таких як Moodle, Google Classroom, Microsoft 365 Education, Prometheus, а також різноманітних універсальних онлайн-сервісів, включаючи «Всеосвіту», Canva, «Розумники SMART KIDS», Wordwall та LearningApps, станом на квітень 2025 року. Детально розглянуто розширені можливості для інклюзивного навчання, покращені інструменти для персоналізації навчального контенту та посилені функції для оптимізації діагностики та корекції мовлення.

Дослідження демонструє значний потенціал цих цифрових платформ для створення інтерактивного навчального середовища, забезпечення персоналізованих навчальних траєкторій, ефективної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та систематичного моніторингу прогресу учнів. Висновки роботи акцентують увагу на представленому технологічному потенціалі, що розширює можливості вчителів-логопедів та здобувачів освіти спеціальності А 6 Спеціальна освіта (Логопедія) для надання більш дієвих, гнучких і доступних корекційних інтервенцій, є фундаментальним для підвищення якості логопедичної допомоги та всебічного формування професійної цифрової компетентності та необхідний для успішної роботи в сучасному освітньому просторі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-10

Як цитувати

Ласточкіна, О. (2025). Цифрові помічники у спеціальній освіті: Огляд корисних онлайн-сервісів Для вчителів-логопедів і майбутніх фахівців. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (25), 166–187. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2025-25.166-187