Особливості використання дитячого дизайну у роботі з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення

Автор(и)

  • Олег Опалюк Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-5956-0163
  • Людмила Лісова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3758-0294

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2025-25.232-250

Ключові слова:

дитячий дизайн, естетотерапія, тяжкі порушення мовлення

Анотація

Анотація. У статті розглядається результати дослідження особливостей дитячого дизайну як різновиду естетотерапії у корекційно-педагогічній роботі вчителя - логопеда з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення. Досліджується взаємозалежність мовленнєвої та дизайнерської логопедичної роботи науковцями починаючи з ХІХ сторіччя. Зокрема науковці: порівнювали періоди становлення мовлення і дитячого малюнка, зіставляли етапи мовлення та дизайнерської образотворчої та декоративно-прикладної творчої діяльності, аналізували дитячий малюнок як особливості «символічного письма». Метою нашої статі є дослідити можливість застосовування дизайнерського малюнка для активізації мовлення дітей під час вивчення словесної, ігрової та зображувальної творчої діяльності у ході особливостей формування зв’язного мовлення дітей з тяжкими порушеннями мовлення, опрацювати взаємовідношення слова та зображення як способу художньо-творчого процесу розвитку дітей з тяжкими порушеннями мовлення.

Наше дослідження показало, що естетотерапевтичний вплив імовірний за сприяння багатьох засобів, серед яких можна виділити способи соціального та природного, тобто  художньо-творчого напрямку. Ознаки різновидів дитячого дизайну в естетотерапії здебільшого у своїй назві віддзеркалюють визначальний засіб психолого-педагогічної основи творчої особистості, а спосіб коментованого малювання в різноманітних техніках естетотерапії дає можливість логопеду отримання позитивно-креативних результатів у роботі з дітьми, які мають тяжкі порушення мовлення. Художньо-творча здатність дітей збагачується традиційними прийомами навчання нетрадиційними техніками образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва в естетотерапії.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-10

Як цитувати

Опалюк, О., & Лісова, Л. . (2025). Особливості використання дитячого дизайну у роботі з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (25), 232–250. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2025-25.232-250