Дослідження стану сформованості зв’язного мовлення учнів молодших класів з інтелектуальними порушеннями
DOI:
https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.75-84Ключові слова:
діти з інтелектуальними порушеннями, зв’язне мовлення, молодші школяріАнотація
В статті проаналізовано результати дослідження зв’язного мовлення молодших школярів з порушеннями розумового розвитку. Успішна робота з розвитку зв’язного мовлення залежить від створення певних умов, таких як: увага до мовлення дітей, адекватне мовленнєве середовище, використання зв’язного монологічного висловлювання, оцінка мовлення дитини тощо. Проведене нами дослідження зв’язного мовлення учнів молодших класів з інтелектуальними порушеннями передбачало виконання наступних завдань: скласти розповідь за сюжетним малюнком; скласти речення із слів, які пропонувалися. В процесі проведення дослідження стану сформованості зв’язного мовлення молодших школярів спеціальної школи виявлено: у дітей з інтелектуальними порушеннями є набагато нижчими показники рівня складання розповіді за сюжетним малюнком, ніж у їхніх ровесників з типовим розвитком; в учнів спеціальної школи також значно порушене вміння будувати зв’язне речення із запропонованих слів, тоді коли в учнів з типовим розвитком він значно вищий; у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями має місце вторинний недорозвиток мовлення, і оскільки мовлення відіграє важливу роль в засвоєнні знань дітьми, то його порушення повинні бути об’єктом психолого-педагогічної корекції.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Рішенням №132 від 18.01.2024р. Національної Ради України з питань
телебачення і радіомовлення присвоєно ідентифікатор медіа R30-02175.