Дослідження стану сформованості зв’язного мовлення учнів молодших класів з інтелектуальними порушеннями

Автор(и)

  • Юлія Галецька Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна http://orcid.org/0000-0001-8096-3242

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.75-84

Ключові слова:

діти з інтелектуальними порушеннями, зв’язне мовлення, молодші школярі

Анотація

В статті проаналізовано результати дослідження зв’язного мовлення молодших школярів з порушеннями розумового розвитку. Успішна робота з розвитку зв’язного мовлення залежить від створення певних умов, таких як: увага до мовлення дітей, адекватне мовленнєве середовище, використання зв’язного монологічного висловлювання, оцінка мовлення дитини тощо. Проведене нами дослідження зв’язного мовлення учнів молодших класів з інтелектуальними порушеннями передбачало виконання наступних завдань: скласти розповідь за сюжетним малюнком; скласти речення із слів, які пропонувалися. В процесі проведення дослідження стану сформованості зв’язного мовлення молодших школярів спеціальної школи виявлено: у дітей з інтелектуальними порушеннями є набагато нижчими показники рівня складання розповіді за сюжетним малюнком, ніж у їхніх ровесників з типовим розвитком; в учнів спеціальної школи також значно порушене вміння будувати зв’язне речення із запропонованих слів, тоді коли в учнів з типовим розвитком він значно вищий; у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями має місце вторинний недорозвиток мовлення, і оскільки мовлення відіграє важливу роль в засвоєнні знань дітьми, то його порушення повинні бути об’єктом психолого-педагогічної корекції.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Галецька, Ю. (2025). Дослідження стану сформованості зв’язного мовлення учнів молодших класів з інтелектуальними порушеннями. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (17), 75–84. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.75-84