Трудове навчання молодих людей з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень в реабілітаційній установі

Автор(и)

  • Тетяна Гусяєва Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Україна http://orcid.org/0000-0003-3178-1631

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.118-132

Ключові слова:

трудове навчання, дидактичні принципи, прийоми, люди з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, навички, трудова діяльність, праця, технічні знання, вміння, соціалізація, самореалізація

Анотація

У ХХІ ст. сформульовано нові вимоги до якості і специфіки праці молодих людей з інвалідністю з огляду на досягнутий рівень суспільного розвитку та його перспективи. Ці  вимоги пов’язані з досягненнями науково-технічного прогресу, які якісно змінюють середовище життєдіяльності молодих людей. Тому зрозуміло, що дані процеси вимагають виховання особистості, яка може брати участь у творчій, технологічній, і проектній трудовій діяльності. Тобто праця молодих людей є творчо - перетворювальною. Високий рівень технологічної культури, здатність до творчості й саморозвитку, ініціативи, конкурентоспроможність і професіоналізм є об’єктивними вимогами до особистості як до суб’єкта трудової діяльності. І. Хойзінгер був глибоко переконаний у тому, що загальний прогрес людської культури невіддільно пов’язано з прогресом техніки. Таким чином потрібно здійснювати трудове виховання й навчання так, щоб це дозволило молодим людям осмислити всі культурні і технічні досягнення часу та свідомо засвоїти всі важливі знання. Особливої уваги заслуговує в цьому процесі система трудового навчання, яка сприяє формуванню в молодих людей з інвалідністю технологічної компетентності на основі системи технологічних знань і вмінь. Отже, система технологічних знань і вмінь є основою для подальшої трудової діяльності; становленню цілісної особистості, що забезпечуює їх самореалізацію, самоствердження й соціалізацію.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Гусяєва, Т. (2025). Трудове навчання молодих людей з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень в реабілітаційній установі. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (17), 118–132. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.118-132