Підготовка фахівців спеціальної освіти до формування уявлень про навколишнє у дошкільників з інтелектуальними порушеннями

Автор(и)

  • Тетяна Докучина Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна http://orcid.org/0000-0001-7892-7728
  • Анжела Мішеніна Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна http://orcid.org/0000-0003-1987-0391

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.132-141

Ключові слова:

фахова підготовка, фахівці спеціальної освіти, дошкільники з інтелектуальними порушеннями, формування уявлень про навколишнє

Анотація

Стаття присвячена проблемі підготовки фахівців спеціальної освіти до роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Визначено, що фахівці спеціальної освіти мають бути готовими до роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями різного віку, з різним ступенем інтелектуальних порушень, а також зі складними порушеннями, в структурі яких є інтелектуальний недорозвиток. Обґрунтовано, що підготовка фахівців спеціальної освіти до роботи з дошкільниками з інтелектуальними порушеннями передбачає вивчення особливостей психофізичного розвитку дітей з різними видами порушень, медико-білогічних основ корекційної педагогіки,  спеціальної методики дошкільного виховання, особливості індивідуального підходу до дітей різних категорій порушень психофізичного розвитку у процесі навчання та виховання в закладі дошкільної освіти, принципи організації процесу навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями та ін. Проаналізовано програму розвитку для дошкільників з інтелектуальними порушеннями. Обґрунтовано актуальність та значущість формування уявлень про навколишнє у дошкільників з інтелектуальними порушеннями та необхідність підготовки фахівців до реалізації цього завдання. Визначено, що ефективність підготовки майбутній фахівців спеціальної освіти до роботи з дошкільниками з інтелектуальними порушеннями в цілому та формування у них уявлень про навколишнє, зокрема, передбачає забезпечення єдності оволодіння теоретичними положеннями з педагогічною практикою.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Докучина, Т., & Мішеніна , А. (2025). Підготовка фахівців спеціальної освіти до формування уявлень про навколишнє у дошкільників з інтелектуальними порушеннями. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (17), 132–141. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.132-141