Історичний аналіз формування методик навчання дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення розв’язування арифметичних задач

Автор(и)

  • Людмила Лісова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3758-0294

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.176-185

Ключові слова:

арифметична задача, дошкільний вік, розв’язування, порушення мовлення

Анотація

У запропонованій статті проведено аналіз методик навчання дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення розв’язування арифметичних задач. Особливе значення в освіті належить дошкільній педагогіці. Саме в дошкільному віці у процесі спеціально організованої і стимульованої діяльності, відбувається становлення пізнавальних процесів, розвиваються якості особистості. Величезне значення в освіті, розвитку, соціальній адаптації та підготовці до шкільного навчання належить формуванню математичних уявлень у дошкільників. Адже у процесі вивчення математики закладається необхідне в подальшому житті вміння аналізувати навколишнє середовище, тобто виконувати дії не лише згідно чітко розроблених алгоритмів, але й коригувати власну поведінку відповідно до змінних умов. Одним з важливіших напрямків роботи з формування початкових математичних уявлень у дошкільників є розв’язування арифметичних задач. Арифметика виникла з постійної практики людини, з її життєвих потреб. Розвивалася вона постійно і протягом довгого часу. Перші згадки про арифметику відомі вже від початку людського суспільства. Розв’язування арифметичних задач має важливе значення для розвитку пізнавальних процесів та мовлення у дітей з порушеннями мовлення. Діти навчаються складати фрази, висловлювати свою думку, аналізувати значення слів, встановлювати зв’язки між ними, переказувати зміст задачі, що сприяє розвитку активного і пасивного словника, вміння граматично правильно вживати слова, будувати розгорнуті речення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Лісова, Л. . (2025). Історичний аналіз формування методик навчання дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення розв’язування арифметичних задач. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (17), 176–185. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.176-185