Формування зорового сприймання у дітей дошкільного віку з порушеннями розумового розвитку

Автор(и)

  • Вадим Левицький Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1513-5744

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.186-195

Ключові слова:

сприймання, зорове сприймання, діти дошкільного віку, порушення розумового розвитку, вправи, сенсорне виховання

Анотація

Стаття містить результати теоретичного узагальнення та практичної роботи з обстеження стану зорового сприймання дітей з порушеннями розумового розвитку старшого дошкільного віку та ряд методичних рекомендацій щодо формування означеного психічного процесу.

Вказано на те, що відмінності у зоровому обстеженні пов’язані з характером подальшої діяльності. Але, незважаючи на відмінності, є  загальні основні моменти, прийоми, типові для зорового обстеження. В якості таких виділяють: сприйняття цілісного образу предмета; виділення основних частин та визначення їх властивостей; визначення просторових відносин частин  між собою; виділення більш дрібних частин і встановлення їх просторового розташування по відношенню до основних частин; повторне цілісне сприймання предмета.

У статті виведено узагальнення, що сенсорне виховання слід здійснювати в межах змістовних, широких видів діяльності: маніпуляцій, побутової, трудової, конструктивної, музичної, ігрової діяльності, малювання. Саме в цих умовах у дітей найбільш успішно формуються навички узагальненої орієнтувальної  діяльності, йде оволодіння чуттєвими вимірами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Левицький, В. (2025). Формування зорового сприймання у дітей дошкільного віку з порушеннями розумового розвитку. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (17), 186–195. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.186-195