Інклюзивність вищої освіти Словаччини

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.240-251

Ключові слова:

вища освіта, особа з обмеженнями життєдіяльності, інклюзивність, реабілітація, Словаччина

Анотація

Мета дослідження – висвітлити стан інклюзивності закладів вищої освіти Словаччини; здійснити аналіз нормативно-правового забезпечення, що гарантує доступність закладів вищої освіти для отримання освітніх послуг людям з обмеженими можливостями здоров’я, які потребують особливих умов соціалізації у суспільні відносини. В ході дослідження охарактеризувано зміст Конвенції про права осіб з інвалідністю, прийняту в Словацькій республіці у 2010 р.; висвітлено основні принципи стратегії Європейського Союзу спрямованої на поліпшення становища людей з обмеженнями життєдіяльності; наведено низку законодавчих актів Словацької республіки що гарантують права людей на працевлаштування в незалежності від стану здоров’я; розкрито мету, зміст, основні напрями реалізації Національної програми поліпшення умов життя людей з обмеженими можливостями на 2014-2020 роки. В статті також висвітлено статистика та досвід організації реабілітаційних заходів зі студентами з обмеженнями життєдіяльності Католицького університету в Ружомберку за такими напрямами: інформаційна обізнаність, соціальний захист, забезпечення архітектурної доступності навчальних та службових приміщень, дотримання санітарно-гігієнічних норм, рівень звернень та ступінь вирішення проблем, самостійний спосіб життя та інтеграція в суспільство, стан поваги в університеті, якість освітніх послуг, стан охорони здоров'я, рівень працевлаштування після закінчення навчання, участь у політичному та суспільному житті, участь в культурному житті, надзвичайні гуманітарні ситуації, моніторинг потреб та координація у наданні допомоги, статистика, збір даних і дослідження, міжнародне співробітництво.

Дослідники наголошують, що отримання вищої освіти особами з обмеженими можливостями здоров’я є досить вагомим кроком в їхній успішній реабілітації та є однією із важливих соціальних умов у досягненні ними головної мети – успішної соціалізації до суспільного життя. Для цього потрібна цільова та системна діяльність всіх професійно-технічних та вищих закладів освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Гладуш , В., Шилонова , В., & Кляйн , В. (2025). Інклюзивність вищої освіти Словаччини. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (17), 240–251. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2021-17.240-251