Дослідження проблеми ставлення педагогів до використання інноваційних технологій у навчанні школярів з інтелектуальними порушеннями

Автор(и)

  • Оксана Дмітрієва Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8869-8156

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.81-91

Ключові слова:

школярі з порушеннями інтелектуального розвитку, інноваційні технології, педагоги, спеціальний заклад освіти

Анотація

У статті представлено аналіз результатів дослідження проблеми ставлення педагогів спеціального закладу освіти до використання інноваційних технологій у процесі навчання школярів з порушеннями інтелектуального розвитку.

З’ясовано, що використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі сучасних закладів загальної середньої освіти є актуальною проблемою сьогодення освіти України. Науковцями  здійснено  низку  досліджень,  визначено  поняття

«інноваційні технології», здійснено їх опис та класифікацію, зазначено, що на сьогодні ефективність діяльності творчого педагога пов’язана із поєднанням традиційних та інноваційних технологій, які сприяють підвищенню пізнавальної активності та мотивації школярів, індивідуалізації та диференціації навчання, підвищенню рівня самостійності учнів, в тому числі, школярів з порушеннями інтелектуального розвитку.

Однак, практичне застосування інноваційних технологій у освітньому процесі закладів спеціальної освіти викликає певні труднощі у педагогів, що працюють з учнями з порушеннями інтелектуального розвитку; усі педагоги позитивно ставляться до пропозицій надання допомоги в оволодінні практичними навичками використання інноваційних технологій, визнаючи застосування їх у сучасному навчальному процесі необхідними і результативними.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Дмітрієва, О. (2025). Дослідження проблеми ставлення педагогів до використання інноваційних технологій у навчанні школярів з інтелектуальними порушеннями. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 81–91. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.81-91