Структура та зміст спеціальної освітньої програми підвищення кваліфікації педагогів закладів позашкільної освіти

Автор(и)

  • Вікторія Коваленко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна https://orcid.org/0000-0002-7792-4653

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.111-121

Ключові слова:

позашкільна освіта, спеціальна освітня програма, школярі з інтелектуальними порушеннями, соціалізація, розвиток, інтереси

Анотація

У статті представлено освітню програму підвищення кваліфікації педагогів закладів позашкільної освіти у сфері навчання, виховання та соціалізації школярів з інтелектуальними порушеннями у гуртковій роботі. При розробці спеціальної освітньої програми було застосовано системний підхід, який є найбільш ефективним і всебічним. Розглядається структура та змістовне наповнення спеціальної освітньої програми, визначено мету, фокус, орієнтацію,  особливості  освітньої  програми.  Охарактеризовано програмні компетентності: інтегральну, загальні та фахові; визначено програмні результати навчання, ресурсне забезпечення реалізації освітньої програми. Обґрунтовано тематичне планування за навчальними модулями, представлено матрицю відповідності програмних компетентностей навчальним модулям освітньої програми організації та проведення підвищення кваліфікації педагогів закладів позашкільної освіти. Описано матрицю забезпечення програмних результатів навчання відповідним навчальним модулям. Тож, підвищення кваліфікації педагогів закладів позашкільної освіти із застосуванням спеціальної освітньої програми набуває ознак функціональної системи, спрямованої на вирішення завдання різнобічного розвитку та збагачення загальної і професійної культури особистості фахівця.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Коваленко, В. (2025). Структура та зміст спеціальної освітньої програми підвищення кваліфікації педагогів закладів позашкільної освіти. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 111–121. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.111-121