Особливості розвитку програмування та контролю у дітей з порушеннями писемного мовлення

Автор(и)

  • Оксана Константинів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0660-2657

DOI:

https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.121-134

Ключові слова:

дисграфія, писемне мовлення, порушення писемного мовлення, програмування, контроль

Анотація

У статті розглядається проблема порушень функцій програмування та контролю у дітей з порушеннями писемного мовлення. З’ясовано, що формування навички письма – це тривалий та складний процес і за структурою самого акту письма, і формуванням навичок та психофізіологічних механізмів, що лежать в його основі. У нейропсихології відповідно до принципу системної будови вищих психічних функцій письмо, або ширше – писемне мовлення, розглядається як складна функціональна система, до складу яких входить багато компонентів, що опираються на роботу різних ділянок мозку. Розкрито особливості розвитку порушення письма у дітей з порушеннями писемного мовлення: персеверації букв, персеверації елементів  літери;   пропуск  елементів  літери,  літер  та  складів; «злипання» (контамінації) слів; антиципації (передбачення) літер; помилки мовного аналізу; орфографічні та графічні помилки. Описані результати проведеного дослідження що рівня сформованості програмування та контролю у дітей з порушеннями мовлення. Виявлено середній та низький рівень сформованості регуляторних функцій у дітей з дисграфією.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-08

Як цитувати

Константинів, О. (2025). Особливості розвитку програмування та контролю у дітей з порушеннями писемного мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки), (19), 121–134. https://doi.org/10.32626/2413-2578.2022-19.121-134